lørdag den 11. juni 2011

Cupcakes med bær

3 æg 
2 dl sukker
50 g margarine/smør
4 dl hvedemel
2 tsk bagepulver
4-5 dl bær
Æg, sukker og margarine/smør blandes godt. Mel og bagepulver blandes i (dog skal du gemme et par skefulde mel til bærerne). Bærerne blandes med et par skefulde mel, og vendes derefter i resten af dejen. Dejen fordeles i cupcake formene og bages ved 200 grader i ca. 15-20 min.

Bærerne kan være fint snittede rabarber (blandes evt. med lidt ekstra sukker), blåbær, hindbær etc. Nemme at lave, og hos os forsvandt de meget hurtigt fra fadet!

Dem på billederne er med rabarber og en smule creme fraiche. Sommerfuglen på den øverste er lavet af min mindste dreng, som er meget glad for fondant, mystisk, at den nåede helt frem til en kage ;o)

4 kommentarer:

  1. Hejsa!
    Hvor mange kager får du ud af denne portion?
    Hilsen Tippe

    SvarSlet
  2. Der bliver mellem 12-16 stk ud af opskriften, alt efter størrelsen på cupcake-formene.

    SvarSlet
  3. Hej Kagemor,
    min lille søn er vild med riddere, hvordan har du fået tårnene lavet på din ridderborg kage jeg har set under galleri, jeg har skrevet en kommentar inde under billedet på flickr men ved ik om du får besked derom, derfor skriver jeg også her.. Er helt ny i det her forum, så har ik helt styr på det endnu..
    Hvis det ik er for meget besvær kunne jeg godt tænke mig hele din opskrift på denne borg.. :)
    Mvh, cita - brilldress4u@yahoo.dk

    SvarSlet
  4. @Cita: Inde i tårnerne er der såmen bare pap fra køkkenruller, som er fugtet let med vand og så beklædt med fondant :o) Jeg har ikke lige en decideret opskrift på ridderkagen, har blot søgt på nettet efter ridderborge og ridder i fondant, og så lavet min egen udgave.

    SvarSlet