søndag den 13. september 2009

Citron & chokolade

Skeptisk var jeg bestemt, da jeg faldt over ideen med chokoladekage og citronmousse på nettet. Det var dagens udvalgte testhold også, men MUMS! Bedre kan det ikke siges.

Kombinationen har jeg lavet af en god chokoladekage og en hjemmelavet citronmousse (opskriften findes her: Limemousse, lime er erstattet med citron). Den er smurt op med chokoladesmørcreme og overtrukket med fondant. Pyntet med MMF blomster og chokolade RI.

Detalje fra kagen. Lavet med min nye sommerfugleudstikker. Nogle ting er bare så meget nemmere og sjovere med det rette udstyr.







6 kommentarer:

  1. Lyder dejligt.

    Chokolade Royalicing - har du rørt kakao i eller er det smeltet chokolade?

    Hilsner Hanne

    SvarSlet
  2. Det er RI med massere af kakao :-)

    SvarSlet
  3. Hvordan siger du at du laver det mønster i på kagetoppen på kagen du har malet med vodka og lilla farve. Ser nemlig rigtig godt ud.

    Hilsen Kathrine

    SvarSlet
  4. Det er pastafarve (fåes i kagebutikker) blandet med vodka, som kan bruges til at male med. Mønstret er lavet med en lineal :o)

    SvarSlet
  5. Hay kagemor
    Hvordan laver du et så tykt lag med fyld?
    Jeg syntes at når jeg putter fyld i så kan jeg ikke komme over 1,5cm for så flyder fyldet ud over kanten, så hvordan gør du?
    Hilsen Ditte

    SvarSlet
  6. @Ditte: Jeg lægger kagen sammen i en form, så stikker fyldet ikke af :o) Nogle gange har jeg også ladet fyldet stivne i en stor frysepose, og så sprøjtet det ud, når det er stivnet. Håber det hjælper :o)

    SvarSlet