tirsdag den 1. september 2009

Fødselsdagskager igen

Der må jo kager på bordet, når KageMor holder fødselsdag :-) Så med krumhals hoppede jeg ud i at kreere to styks kager. De drillede en del... Men så får man jo også lært noget, sir de kloge..

Kage nr. 1 var med jordbærmousse, chokoladecreme og nogle tykke købebunde. Og den samling drillede, og endte med at blive lidt flad, men pyt gæsterne kunne li' den :-) Jeg dekorerede den med to rosa hjerter og RI krummelurer.






Kage nr. 2 skulle være uden laktose, så det blev med hjemmebagte bunde, vanillecreme med laktosefri mælk, jordbær og jordbærsyltetøj. Og det kan varmt anbefales, også selv om man kan tåle laktose. Fondanten omkring den synes, den skulle lave en draperingseffekt..hrmpf! På toppen lagde jeg et lag grøn fondant og dekorerede med blomster, sommerfugl, bi og et styks får. Og ham fåret er jeg bare glad for :-) Vejledning til ham kan findes her:http://www.youtube.com/watch?v=WgqpCWC-u0k&feature=related. Lorraine, som har lavet den, hun er bare god! Her ser I min udgave.


Her er et lille nærbillede af min lille bi, som glad summer af sted :-)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar