lørdag den 19. december 2009

Julekage


Julekage er måske lidt meget sagt, men der er da juletræer på toppen :-)
Det er en kage, som jeg lavede for nogle uger siden, og som har været i fryseren lige siden bare for at prøve det. Kagen er med drømmekagebunde i top og bund og en chokoladebund i midten. Bundene er lagt sammen med skovbærmousse og chokoladecreme. Efter optøning har jeg smurt den op med kakaosmørcreme, og overtrukket den med fondant. Sløjfe og juletræer er lavet i fondant. En lille smule flormelis udgør sneen på træerne :-)
Smagen og konsistensen er ganske fin. Så som en hurtig løsning kan det gå, men jeg vil nok foretrække en frisk kage, hvis jeg kan vælge ;-)


Juletræerne laves ved at forme grøn fondant til små kegler, og så klippe ind i keglen fra neden og op med en neglesaks. Hvad der dog ikke kan bruges til kagepyntning! Jeg har købt mig en billig neglesaks, for heldigvis behøver al kagegrej ikke være dyrt.

God Jul til jer alle!

4 kommentarer:

  1. Sikke en flot gavekage :-) Jeg syntes den er meget julet -s-
    Rigtig god jul til dig også :-)

    SvarSlet
  2. hej har du en spesifik opskrift på kagen sådan cirka hvor meget man skal bruge af fondanen

    SvarSlet