onsdag den 10. august 2011

Når du tænker på farven blå...

Tænker du nu på KAGE!!


Til en hyggelig grillaften passer en kage rigtig fint, som dessert. Denne er med et lag hindbærmousse og et lag vanillemousse (den nemme fra Oetker) i mellem tre lysebunde, smurt op med et tyndt lag psc. Dette giver en dejlig let kombination :o)
Og så kan du fx. vælge at lave en omgang chokolade cupcakes ved siden af, så er der også noget til dem, som ikke lige er til kager med fyld.


Selve kagen er overtrukket med fondant og har fået en omgang farve med min airbrush. Bladene er dustet med blå farve, og blomsterne var overproduktion fra en anden kage. Det er altid en god ide at have lidt fondant blomster på lager, så kan du nemt pynte en kage ell. lidt cup cakes :o)


Den bølgede kant langs kanten af kagen er lavet med en crimper, en smart lille tang, som fåes i mange størrelse og mønstre. Den, jeg har brugt, er købt her hos D&G Occasions, hvor jeg har været så heldig at komme forbi tidligere på året. Hvis du ikke lige har den mulighed, kan du sagtens finde den i de fleste kagebutikker, både på nettet og i fysiske butikker, blot søg/spørg efter crimper :o)

10 kommentarer:

  1. Hej KageMor,

    altså med fare for at gentage mig selv - så er jeg altså virkelig vild med det der airbrush-værk... når jeg tænker på hvor meget tid, farver og kræfter der skal bruges når man skal indfarve fondanten! Men det er i hvert fald en smuk kage :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  2. @Camilla: Tak :o) Den airbrush er godt nok også alle pengene værd, og hvis man lader være med at købe den i en kagebutik, så er prisen ok.

    SvarSlet
  3. Ha Ha Ha nu vil jeg ikk længere kunne se "blå bank" uden at tænke på din kage. Frisk farve iøvrigt ;-)

    SvarSlet
  4. Hej KageMor..
    Hold nu op dine kager er utrolige...
    Skal kaste mig ud i en af dine blomster kager snart.. :)
    Hvor har du købt din airbrush?? og hvad prisklasse er ok?? i forhold til kvalitet osv..
    Mvh Kristina.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare dejlig blå, kage blå !!!

    Rigtig fin kage ! Har også fået købt mig sådan en crimper, men da jeg ikke har lavet kager i lang tid er den ikke testet endnu...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Tak for de søde kommentarer!
    Airbrushen er købt hos customcolors.dk, og kostede ca. 1400 kr.
    Crimper kan klart anbefales, håber snart du får mulighed for en ny kage, Marianne :o)

    SvarSlet
  7. Nu har jeg kigget på en airbrush i laaang tid, kunne godt være jeg skulle få invistere i en, det ser fint ud :O)

    SvarSlet
  8. Først og fremmest, utrolig lækker kage :)

    Et mere generelt spørgsmål er, hvor længe tror du man kan opbevare en færdig inden den skal spises. Og hvor er den bedst at opbevare?

    SvarSlet
  9. En kage med flødefyld skal opbevares i køleskabet, indtil den skal spise. Jeg plejer at lave kager med flødefyld færdig senest mulig. Helt, som hvis det var en alm. lagkage :o) Håber det var svar nok.

    SvarSlet
  10. Rigtig fine kager kagemor. Et spørgsmål: De sukker perler du lægger inden i blomsterne. Kan de tåle køleskab over et døgn, eller væder de når de står fugtigt?

    SvarSlet