søndag den 14. oktober 2012

Motocross, fuld gas!

Den mindste af småfolket er bidt af en gal motocross, så temaet for kagerne til hans fødselsdag er givet på forhånd :o)

 
Jeg har lavet en firkantet kage, som indholder chokoladekage med et enkelt lagt hindbærmousse, og så overtrukket med fondant. Fondanten er blevet airbrushet med grøn farve. På toppen har jeg lagt et print af rispapir, som er kantet med PSC. I PSC'en har jeg lavet hjulspor med et nyt legohjul, så det hele kommer til at minde om banen, som han kører på :o)
 
 
Synes det giver en fin effekt med et billede på en kage. Jeg har tidligere prøvet sukkerprint (se her og her), som er rigtig godt. Denne gang tog jeg den billige løsning, som bestemt også fungerer. Forskellen er dog til at se, farverne er svagere, og papiret er noget mere sart ved rispair end sukkerpapir, men jeg er nu ganske fint tilfreds, da prisen er ca. det halv inkl. porto.
 
 
Børnehaven fik også en invitation, og til dem har jeg lavet en banankage smurt op med PSC. I PSC'en har jeg lavet hjulspor med det nye lego-dæk. Græsset er kokos farvet med pastafarve. Du kommer kokos og en klat pastafarve ned i en frysepose, sætter en klemme i enden, og så skal det bare rystes godt sammen, til kokos'en er farvet. Det samme kan gøres med sukker, som også kan farves med ren kakao, som på den øverste kage.
 

 Motocross og mand er fra sønnikes samling :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar