fredag den 19. marts 2010

Bagekursus hos Skærtoft Mølle

Når man får tilbudt et bagekursus, jamen så siger man selvfølgelig ja tak :-) Så i denne uge drog jeg til Sydals for at besøg Skærtoft Mølle, som producerer økologisk mel, kerner, müsli etc.
Vejret bød på dejligt forår, og det gør jo en tur på landet ekstra dejlig.
Forventningerne var store, og de blev til fulde indfriet. Jeg fik lærte så meget, så der kommer nok til at komme et par brød ud af kagekøkkenet i ny og næ ;-)


Vi fik vejet, blandet, æltet og bagt i et væk. Det kunne kaldes 6 timers hårdt arbejde, men det var jo bagning ;-)
Vores brød, som blev bagt i stenovn.


Dagen blev sluttet af med en sen frokost; blåbær, granatæbler, sønderjysk landskinke, appelsin osv. Det smagte rigtig dejligt.


En hel dags bagerier, så lækkert!

 

5 kommentarer:

  1. Uhhh hvor ser det lækkert ud. Det gad jeg satme godt.... God weekend :-)

    SvarSlet
  2. Øjjjj det ser godt nok lækkert ud !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Det kan klart anbefales :-)

    SvarSlet
  4. Hej kagemor.
    Kan jeg få dig til at skrive en SMS til
    Mig på tlf. 26802047
    Hilsen Amanda Hersted
    Amandahersted@live.dk

    SvarSlet